Måndag

Nu är jag tillbaka. Tillbaka till vardagen alltså tillbaka till hemmet. Ja, det känns verkligen som om Stockholm numer är mitt hem. Att komma tillbaka till Stockholm känns som att komma hem. Det jag möjligtvis saknar just nu, eller kommer sakna inom en snar framtid är ett fast boende. Ett eget förstahandskontrakt på en lägenhet. Det är lite jobbigt att inte veta vart man kommer bo inom ett halvår.

De problemen är dock inget jag vill ägna alltför många timmar åt varje dag. Idag har jag alltså åkt tåg, och stressat för att hinna till skolan i tid. En stressig förmiddag brukar vanligtvis inte leda till någon bra fortsättning av dagen, men idag var det minsann ett undantag. Det har varit en riktigt bra dag faktiskt. :)

På min väg hem till lägenheten efter skolan fick jag dock en realitychock. Det var vädligt trångt på tunnelbanan, och så petade plötsligt en kvinna på mig och sa att jag nog borde stänga väskan. Jag har liksom blivit lite väl bekväm här. Jag har glömt bort att det ju finns ficktjuva och andra banditer. Den damen gjorde verkligen mig en tjänst.

I veckan har min kära lillasyster varit och hälsat på i storstaden. Vi har haft äkta syster-tid tillsammans, och hon har shoppat som en galning. Jag har också fått ta med henne på opera. Visserligen fick det bli folkoperan och Pärlfiskarna, men jag fick ju tillfälle att se den andra rollbestättningen. Den var bra, men jag ser nog hellre Daniel Frank som Zurga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0