Hyvää iltaa

Den seghet jag kände igår satt tyvärr kvar idag. Min sånglärare var ganska säker på att det satt något i min kropp, så att ignorera är kanske dumt i detta stadium.
 Det är jobbigt att sjunga när man känner att kroppen inte lyder. Det är givetvis nyttigt att lära sig hantera en sådan situation, men det är väldigt frustrerande. Min sånglärare hade dock mycket bra att säga om det och gav mig tips för att ändå bibehålla en bra teknik istället för att jag ska vara elak mot mig själv och min röst.

Jag har även träffat Petteri idag, och det är ju tråkigt att man inte är i någon strålande form, men å andra sidan kan det vara bra. Då får man ju verkligen jobba med det som behövs. Det var i alla fall kul.

Nu sitter jag redan nerbäddad i sängen och lyssnar på finska sånger. Det är inte varje dag man hör sånger på finska, men det är ju faktiskt väldigt vackert. Jag som är så fascinerad av det ryska vemodet, gillar den finska musikens vemodiga harmonier. Ok, Finland är inte Ryssland, men det är ju ett steg närmare i alla fall. 
 Jag fick låna noter av Toivo Kuula utav min sånglärare och där tror jag allt jag kan finna något för mig och min lilla röst.

Anledning till att jag lyssnar på denna musik, förutom att de är vackert förståss, är att vi snart ska ha ett finskt instuderingsseminarium med en lärare från Sibeliusakademien (tror jag). Hur som helst är han finsk och pianist. Det ska bli riktigt skojigt.

However, jag hoppas innerligt att min förkylning har försvunnit till imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0