Christmas dreaming

Idag har jag varit med Jenny till Friskis. Som vanligt när jag besöker ett gym blir jag hemskt sugen på att börja träna igen. Det är helt enkelt bara så fruktansvärt roligt och befriande, men jag vet också att om jag köper kort kommer jag inte kunna hålla träningen på en normal nivå. Man blir liksom fast.

Hur som helst har jag nu kurat ihop mig, omringad av ljus och med julmusik. Yes, mina vänner, idag är jag i väldig julstämmning, liksom igår. Just nu lyssnar jag på Christmas dreaming med Frank Sinatra och drömmer just om julens fantastiska högtid. Man träffar familjen, städar och pyntar fint i huset, tänder ljus, umgås och lyssnar och utövar underbar välkänd julmusik. Ja, julen är verkligen en högtid jag gillar starkt. 
 
Tidigare har jag inte tänkt att lägga ned så mycket energi för att skapa stämmning i lägenheten, men nu ser jag verkligen ingen mening med det konstiga resonemanget. Julen är så fantatiskt och underbar och nu går det undan. Nästa vecka är det första advent, sedan kommer lucia och ja, ni kan ordningen. Så nu måste det handlas julmys, adventsljustakar, stjärnor, ljus och dofter, mat och annat som gör boet mysigt och trevligt. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0