Vad gör jag för fel?

Följande blogginlägg betår av en lång klagan över min hals. Kalla mig nojig och överdriven, men detta är vad jag känner:

I tisdags sjöng hade vi ett ordentligt övninspass med de tre damerna, ett stycka sång som är väldigt svår att hålla igen på-den är ju så fruktansvärt roligt att sjunga! På slutet av övning sprack min röst till mitt i sången och sedan dess har min hals inte alls mått bra! Det kliar och sticker i halsen och nu har det även börjat värka. Jag har gjort allt vad som står i min makt för det ska lindras och inte ansträngas. Jag har druckit vatten och te, jag har inte sjungit något (förutom lite lätt idag eftersom det var den enda övningen innan konsrten på måndag), och jag avslappningövningar, jag har tagit ett varmt bad och helt enkel tagit det lugnt och försökt att vara så tyst som möjligt! Har det hjälpt? NEJ! Det känns till och med värre!

Jag mår så fruktansvärt dåligt av att min hals och mina stämband mår såhär! Jag har inga större problem med min vanliga talröst, utan det är när jag ska igång och sjunga, särkilt på de lite högre tonerna. Dessa symptom är ju tydliga för överansträngning eller trötthet. 

Den slutsats man kan dra av detta är att jag helt enkelt gör fel när jag sjunger! Varför skulle jag annars darbbas av detta?! Jag måste överbelasta min stackars stämband på något vis! Men vad är det? Vad gör jag för fel? Vad kan jag göra åt det?

Svaret på den sista frågan för tillfället är ju att vila, men det är ju svårt när man ska ha konsert på måndag!!! FAN!

Jag är uppriktigt och seriöst väldigt deppig och ledsen för detta och jag börjar tro att det trots allt inte är meningen att jag ska satsa på att bli sångerska...

Imorgon ska jag träffa min kära, kära sångpedagog och jag behöver vekrligen prata med honom om detta! Snälla, kära sångpedagog-hjälp mig!!

Kommentarer
Postat av: Zandra

:,(

2009-05-15 @ 12:17:38
URL: http://tigerbulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0