Fredagskväll

Fredagskväll. Denna veckan har rusat iväg. Den har till och med gått så fort att jag inte ens hunnit skriva ett enda inlägg på hela veckan! Nu är det fredag, och det är hög tid för en uppdatering.

Idag har vi tillsammans med min kära sångpedagog planerat inför vår konsert den 18 maj. Det blir ett bra och varierat program med allt mellan Tre damerna ur trollflöjten till Tears in heaven av Clapton. Jag garanterar bra underhållning!

Nu när besked från antagningprov börjar ramla in och vänner kommer in på olika skolor börjar inspirationen och motivationen växa. Jag är redan nu väldigt laddad inför nästa års sökninar. Nästa år ska jag visa vad jag går för! :)
 Jag är väldigt glad för de som kommit in på de olika utbildningarna. Grattis Åsa som kommit in på Sundsgården på klassisk piano och grattis Sofie som kommit in på Birka med klassisk sång och ett stort Grattis till Lisa som kommit in på IE i Malmö!!

Ja, jag är sannerligen glad för att ha sådana duktiga vänner, och jag är även tacksam för att ha en sådan vän som Jenny som hela tiden hjälper en att hålla sig uppdaterad i sångarvärlden.

Just nu sitter jag och tittar på Grease med John Travolta och Olivia Newton John. Det är en annorlunda musikresa om man jämför med vad jag lyssnat på tidiagre idag. Jag kom nämligen idag på att det var ett tag sedan jag lyssnade ordentligt på La Nilsson. Jag satte därför på skivan Birgit Nilsson sings Wagner och njöt i fulla drag. Vilken röst, vilket teknik och vilken tant!! Hon är sannerligen en förebild på många sätt!
 Men musiken i Grease är ju långt ifrån dålig och den får en att tänka på sommar, those summernights... Det är en speciell känsla. Jag älskar dessutom klänningarna och kjolarna! Killarnas frisyr kan man däremot diskutera...

Nähä, nu ska jag återgå till Danny och Sandy och gänget! Ha en trevlig fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0