Snart måndag igen

Nu är helgen slut och imorgon är det dags att fara tillbaka till verkligheten! Äh, vem försöker jag lura?! Jag lämnar aldrig verkligheten...eller lämnar jag aldrig drömmen? Ja, det är en bra fråga...

Hur som helst! Jag har haft en långhelg, i och med att jag varit ledig från och med torsdag. Underbart! Jag har varit på landet och gjort lite nytta. Det har faktiskt varit riktigt härligt att vara där ute när det varit så fint väder. Jag har klippt gräset och tvättat både bilen och hästtransporten, vilket för övrigt höll på att bli min död. Transporten är ganska stor och hög och för att nå uppe på taket fick jag klättra på en stege och den ville inte alltid stå still, om jag säger så.

Jag älskar verkligen att vara ute på landet när våren och sommaren kommer. Det är så vacker, grönt, det luktar så gott (för det mesta) och framför allt är det så tyst och stilla. Jag kan ofta längta till de där ljumma sommarkvällarna då man sitter ute och det är aldeless fridfullt och stilla. Det är helt underbart!

Nästa vecka skulle regnet och kylan komma tillbaka. Det gillas inte, men vad kan man göra?!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Nä fy, inte regn nu... =(

2009-05-03 @ 16:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0