Romantik så det slår

Nu har jag varit och sjungit på bröllop. Är det inte drömväder idag? Hur som helst var det ett av de vackraste bröllop jag sjungit på. Jag kände bruden lite, då hon sjungit med i kören innan.

Jag har väldigt sällan problem med att hålla mina känslor i styr när jag sjunger. Är jag ledsen, eller något, kommer det efteråt. Idag hade väldigt svårt att hålla tårarna borta, just för att det var så otroligt vackert. Paret var så vackra tillsammans och det var en sådan pampig ingång och en såå vacker klänning. Ja, det var verkligen som en dröm. Jag skulle sjunga den första sången direkt efter ingången, och det var då jag hade svårt att kontrollera mina känslor. Ännu svårare blir det ju när det så vackra paret står vänd mot en, och man sjunger de där smäcktande kärlekstexterna in i deras lyckliga ögon. Åh...så underbart.

Och nu när man är i ett sådant romantiskt "mood" så passar det väl inget bättre än att lyssna på Taras theme ut Gone with the wind-the most romantiska filmen av de alla. Åh, vad längesen jag såg den...

Ja, idag är verkligen en fantastisk dag!

På som grädde på moset, visar SVT 2 Operans produktion av Askungen ikväll kl. 21.05, självklart med Malena Ernman. Det får man inte missa.

På bröllopet fick jag tillfälle att ha på mig min nya, fina kjol. Jag var i valet och kvalet om jag verkligen skulle vara barbent för man är ju vit som ett lakan. Men som kantorn som spelade idag sa (hon  hade haft samma kval idag på morgonen), att man kan ju faktiskt inte hjälpa det och det är ju faktiskt bara vår än.

Jag i nya kjolen, färdig för bröllop.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åååå, vad fin kjolen är! och bröllop är verkligen fantastiskt! (jag kladdade på BuS på mina vinterbleka ben idag. Det hjälpte inte, bara acceptera och hoppas att sommaren blir lång).



Hoppas du får en fortsatt härlig dag!

2009-05-30 @ 17:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0