Malena Ernman-mer opera åt folket!

Marlena framför La Voix

Det var en lättnad att höra att Malena gått vidare till ESC-finalen på lördag. Jag såg faktiskt hela spektaklet igårkväll, och jag måste säga att Malena var en klass för sig. Det var liksom inte förrän hennes bidrag satte igång som energin och spänningen kom. Det kändes som som det var en ganska lam inledning och när de första bidragen uppträdde kändes det inte som om det hela hade börjat. Det kändes verkligen konstigt, men som sagt när Malenas sång satte igång kände man ju att stadion fick en helt annan stämning. 
 Hennes framträdande kändes dock inte helt klockrent. Jag fick för mig att det var något fuffens med ljudet. De hade ju ändrat på en del saker sen sist, med kören til exempel, och kanske var det bara ovant. Det var i alla fall skönt att hon gick vidare så att hon på lördag kan få revanch! Heja Malena!!!!

Innan semifinalen började visade SVT en dokumentär om Malena. Som ni kanske vet vid det här laget älskar jag sånt! Det är så inspirerande!! Mer dokumentärer om opera och operaartister!! Mer opera åt folket!! 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=18386



http://www.lio.se/templates/Page.aspx?id=19055

2009-05-13 @ 22:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0