Filmsöndag!

Denna dag har varit en verklig filmdag. En dag då jag och min syster frossat i romantiska och härliga filmer.
*Den första filmen vi såg var en film baserad på Trollflöjten. Det var hela operan med sång och musik, men i filmversion och några justeringar i story och manus. Om inte annat var det en intressant upplevelse, men jag tycker nog att det var underhållande i alla fall. 
*Den andra filmen var Hairspray. Jag vet, det är en ganska töntig film och som grädde på moset dansar stor John Travolta kring i damkläder, men jag måste erkänna att den är väldigt härlig. Det blev ju en grov kontrast till Mozarts musik, men det var ju samma tema-kärlek! (vilka filmer har inte detta tema?) Jag blev hur som helst väldigt glad efter att ha sett denna film.
*Den tredje filmen var 27 dresses med svenska Malin Åström (eller vad hon heter). Ett klassiskt romantiskt drama som innehåller alla ingredienser till lyckad effekt. Effekten är lycka, sorg och åter lycka. När man sett en film som denna får man åter upp hoppet om att Mr Right kommer dyka upp i ens liv förr eller senare. Man tar tillbaka de tankar om att man kanske är för kräsen-jag har ju faktiskt rätt att ha den man jag verkligen vill ha-Mr dreamy...
 Ibland kan filmer som 27 dresses ha motsatt effekt. Man tänker på hur lätt det är för karatärerna i filmen och önskar att ens eget liv kunda vara som deras. Så känner jag inte alls nu! Jaja, nog schafsat om det.

Frågan är: Kommer det att bli en tredje film? Ja, kanske är det en på ingång, men sen vill jag nog inte se film på ett bra tag...


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0