Väntan...

Jaha, då sitter jag på mitt rum och väntar. Var tioende minut smiter jag in på Kungliga Musikhögskolans hemsida för att se om listorna kommit upp. Och varje elfte minut blir jag lika besviken-inga listor som skulle gälla mig. Det är ju tur att jag inte har något annat för mig, för det har jag verkligen inte. Jag har övat på gitarren och jag kan alla sökningsstycken. Visst ja, det är ju nu jag ska plugga in texten på Meine lippen...ja, jag får väl göra det.

Jag har som ni kanske förstått genomgått sångprov nr 1 här i Stockholm. Det kändes bra och det var minst lika kul som på musikersökningen i Malmö. Sen vet man ju aldrig vad de tycker och tänker, men att jag hade en bra känsla är ett gott tecken. Det hade till en viss del varit skönt att slippa vidare prov och istället få åka hem och ladda inför nästa veckas C-prov och inte minst för konserten på söndag, men så får man inte tänka.

Det var rapporten än så länge. Nu ska jag leva upp till den flitiga Kajsa jag anses vara och lära mig texten på Meine lippen sie küssen so heiss...

Kommentarer
Postat av: Zandra

Klicka på länken nedan och bli medlem.

Du får presentkort i shysta affärer väldigt enkelt :)



http://www.freestreet.se/?r=2263

2009-03-12 @ 15:02:28
URL: http://tigerbulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0