Vad fan har du på musikhögskolan att göra...?!

Ja, det var ord från min kära sångpedagog idag. Jag vill dock förklara sammanhanget av denna fras. Min kära sångpedagog menar att jag, med mina mål och drömmar, egentligen ska gå direkt på operahögskolan. Ja, visst, det har jag inget emot men man måste göra något och utvecklas under de år man inte kommer in.
 Han hävde även ut sig en annan sak också idag:
-Hoppas för guds skull att du inte kommer in någonstans i år....för min skull i alla fall.
Ja, även detta uttalande var faktiskt en god och positiv kommentar, då han menade att även han liksom jag gärna sammarbetar ett år till.
 Jag har, som ni förstått, haft sånglektion idag och som vanligt var väldigt givande...öven om jag faktiskt inte sjöng så mycket. Men det var just det vi kom fram till att jag inte skulle göra. Jag är nämligen lite sliten i halsen. Min kära sångpedagog hade en utläggning om varför och ja, jag förstod.
 Vi kom också på att jag måste ha en monolog om jag mot all förmodan går vidare i proven till Operahögskolan. Detta är så välplanerat, men det är liksom aldeless för oplanerat att jag inte längre är nervös över det hela. Det får bära eller brista, jag har ju liksom inget att förlora på det. Hur som helst har jag nu, efter att ha kontaktat en teaterlärare på kulturskolan, fått en monolog. Jag ska snart träffa denna lärare igen, för att gå igenom monoligen. Det kan behövas, då jag inte har så stora erfarenheter av teater. Phu, vad jag har att göra i helgen, men inget sjungade, det har jag lovat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0