Rusalka vs heat

Idag har jag varit på kulturskolan och övat inför konserten imorgon. Det gick dessvärre inte så bra för mig. Det var nog ovanan att sjunga med orkester som gjorde att jag gled tillbaka till lite gamla onda vanor i sångtekninken. Nu vet jag i alla fall vad som väntas tills imorgon. För övrigt gick det bra, dirigenten från Musikhögskolan i Stockholm var duktig och det ska bli roligt imorgon, men jag är glad att vi hinner öva en gång till...

Jag vet också att det är ganska jobbigt att sjunga i konserthuset. Jag måste tänka på att inte fossera utan ta det lugnt och hitta det öppna läget. Hoppas det känns bättre imorgon. Jag fick som sagt inte heller något vidare med sömn inatt, vilket kan bidra till min insatts.

Lite press känner man ändå inför imogron. Jag vet att det kommer folk man känner och det känns som om deras förväntningar på mig är ganska höga. Jag måste se till och ge mig själv lite mer självförtroende och våga tro att jag faktiskt är bra! Lite bra måsta jag ju vara om jag går vidare på IE och Musiker :)

Ikväll är det Melodifestivalen som gäller...eller möjligtvis direktsändning av Rusalka i P2. Jag känner dock att jag måste hejja på Kenny, eftersom vi nu faktiskt hr träffats och allt. Ja, det är sant! Eller jag såg honom i alla fall på Centralstationen när jag var i Stockholm. Han gick förbi väldigt nära...två gånger!! Det ni! haha*


Kenny Leckremo, sångare i h.e.a.t

Sångaren i heat, Kenny Leckremo.."läckermo" :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0