Hektiska tider

En av mina filosofier för framgång och vra rykte är att inte skylta för mycket om förluster och motgångar och istället framhäva det positiva desto mer. Jag kan ändå berätta att jag fått besked från musikkonservatoriet i Köpenhamn att jag inte kommit in där.  Jag är satt på en reservlista, men man vet inte vilken plats man har där. Resultatet var väntat och jag och min kära sångpedagog pratade om det innan jag visste, att vi egentligen inte ville att jag skulle fara iväg. Men, än finns det hopp. Jag har ju sökt Malm och Stockholm också, och besked därifrån får vi inte förrän i april någon gång.

Igår var jag och övade inför ett projekt jag sent kommer glömma. När jag tackade ja till detta uppdrag visste jag inte riktigt vad jag gav mig in på. Jag var bara glad att någon ringde och frågade. Jag ska nämligen delta i ett 1600-tals oratorium av Leopold I för sex röster. Die erlösung des mänschliches geschlecht är titeln (bara att uttala det!!!) och jag ska gestalta ängeln i detta verk. Visst låter det skoj?! Synd bara att det är på gammal tyska på dialekt och att det i stort sett består av recitativ som jag knappt alls jobbat med tidigare. Ja, det blir sannerligen en ny och nyttig erfarenhet..om jag bara tar mig igenom det levande. Jag får en intensiv vecka framför mig med övande, för det ska givetvis sjungas utantill. Men det är ju inte bara det jag har att plugga på. Min kära spngpedagog fick ju, dagen innan sista ansökningsdagen, för sig att jag skulle söka operhögskolan och de proven infaller också nästa vecka...plus att jag samma helg som oratoriet ska framföras ska sjunga Stabat Mater i Väckelsång...plus skolan.Ja, juste, jag går ju i skolan också, den hade jag helt glömt bort. Vi är nu inne i den hektiska perioden men det har hela tiden fått gå i andra hand nu när alla sökningar har spökat i mitt liv.  Igår var jag helt sönderstressad och nere över allt jag ska hinna, men idag har jag lovat mig själv att inte stressa upp mig över det hela, utan istället ägna den energin till att verkligen jobba med de här sakerna.

Ojoj, nu ska jag plugga gammal tyska...kommer nog ha träningsvärk i tungan imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0