Uppladdning, eller kanske nedvarvning...?

Nu har jag tagit ett riktigt varmt skumbad. Jag älskar verkligen att glida ner i det varma vattnet och känna hur alla muskler slappnar av . Efter ett tag blir luften i badrummet likt en bastu och det är helt underbart!! 
 Efter detta underbara känner jag bli så avslappnad och harmonisk, harmonisk nog att klara av de prövningar jag kommer genomgå på tisdag. Jag har fortfarande inte riktigt förstått att jag faktiskt ska göra denna galna grej. Jag ska nog inte tänka så mycket mer på det, utan bara åka dit och ha kul. Jag behöver dock plugga lite sångtexter. Jag hoppas verkligen att juryn inte får välja en annan aria än den man själv valt i första sångprovet. Men ja, om det nu skulle bli så, så får man göra det bästa av situationen. Jag tycker detta ska bli roligt.

I helgen har jag varit mycket duktig och hållt mig borta från att ta ton. Det har varit väldigt svårt, men allt för konsten. Jag har som sagt varit sliten i rösten och då finns det inte så mycket annat att göra än att vara tyst och vila. Jag har även druckit te och varm mjölk (som jag älskar att dricka när jag har lite ont i halsen).

Jag är dock lite ledsen eftersom jag missar Såpoperastudion imorgon. Jag är i valet och kvalet om jag ska ta med datorn, med det är nog dumt. Det finns dock en liten chans att jag kan lyssna på det på tåget om tar med mig hörlurar. Jag har för mig att det finns möjlighet att lyssna på radio om man bara har med sig hörlurar. I och med att jag sitter på tåget när programmet sänds finns det ju en chans att få höra programmet.

Nu ska jag krypa ner i sängen och jag är ganska säker på att det inte dröjer många minuter innan jag sover som en stock och drömmer om de stora operascenerna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0