Redo...

Nu är jag redo för våren. Den är med säkerhet på väg, och nu är jag som sagt redo. Jag har nämligen fått tillbaka min cykel från service. Den är nu prydd med nya ekrar och har fått sig en fin puts och smörning. Nu när det dammats av är den färdig att användas! Kanske kan jag imorgon börja på cykelsäsongen? Vi får se. Har jag tur är det lika fint väder som det har varit idag.

Jag har även idag haft sånglektion. Herre min skapare vad skönt det var att få träffa sin kära sångpedagog igen. Det känns som om det var evigheter sen! Idag jobbade vi med Grevinnans ena aria "Porgi amor", fast på svenska, ur Figaros bröllop. Vi jobbde lite med hur den skulle kunna framföras sceniskt och det var mycket roligt. Jag skulle hem och öva och känna in, och jag har redan börjat på hemläxan. Det är så otroligt kul, men svårt också givetvis. Han gav mig dock några riktigt bra ideér. Min kära sångpedaog är som jag tidigare nämnt, mycket duktig på att inspirera.
 Han gav mig även en lektion i "konsertförande", alltså hur jag tackar publik och dirigent samt första violinist. Skönt! :) Nu är jag redo för konsert...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0