Opera...

Då har jag åter tittat färdigt på veckans konsert i SVT 2. Denna veckan fick vi se och lyssna till en konsert med Cecilia Bartoli som bland annat sjöng Rossini och Bellini. Jag har ärligt talat lite svårt för denna mezzo-sopran. Jag vet inte om det är på grund av hennes sätt att föra sig, hennes spontana flaxande med armarna och konsiga ryck i nacken, eller hennes konstiga vibrato. Hur som helst sjöng hon en riktigt fin aria ur Sömngångerskan av Bellini.

Denna dag hade jag tänkt öva in texten på den nya sången jag ska ha med på sökningsrepetoaren på tisdag. Jag kan fortfarande inte texten, så det blir hårdträning imorgon. Kanske skippar jag brukspianot, men jag får se.

Imorgon är i alla fall ett nytt avsnitt av såpoperastudion i P2. Det är faktiskt ett riktigt underhållande och inspirerande program, så det ser jag fram emot.

Snubblade dessutom in på en blogg om opera. Jag har försökt att leta efter bloggar kring opera, men utan resultat. Det var när jag drömmande letade efter operaresor, som jag fick syn på den. Nej, jag ska inte resa, det har jag varken tid eller pengar till, men man får väl drömma? Hur som helst kan ju den som är nyfiken gå in och kolla http://mogensblogg.blogspot.com/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0