Mina läppar är röda som blod....

Idag hade jag äntligen sånglektion igen...det var nju trots allt tre dagar sen sist. Som jag trott kom jag på mycket bättre humör. Min kära sångpedagog hade ett bra pepptalk om sökningarna och nu är jag åter taggad. Förutom att prata sjöng vi lite också. Vi jobbade med "Meine lippen sie küssen so heiss" ur Giuditta av Léhar. Det kommer nog gå bra, men jag måste släppa loss mer. Gör jag bara det kommer det bli fruktansvärt roligt att sjunga denna. Jag fick även noter på en helt underbart vacker aria ur La rondine av Puccini. Vi får se hur det går att sjunga den, men den är i vilket fall ljuvlig att lyssna på.

Ikväll ska jag för första gången öva med Symfoniorkestern inför vårkonserten den 15 mars. Det ska bli otroligt spännande. Denna övning blir även den sista innan konsertdatumet. Hoppas det klaffar, så jag slipper gå och vara nervös...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0