Kvällen innan galenskapen

Jaha, nu sitter jag på mitt rum i Stockholm och lyssnar på veckans program av Såpoperastudion, jag har ju internet på rummet.

På måndagar har jag ju sånglektion och ja, jag hann med det idag innan tåget rullade iväg mot Storstaden. Lektionen gick dock inte så bra. Eller ok, lektionen gick bra, men min röst känns inte alls i samma form som den var för någon vecka sedan. Min stackars röst har fått genomlida sökningar och annat och framför allt min stress. Jag har varit lite spänd och stressad, tror jag, vilket har påverkat min teknik. Jag har tappat energi i rösten och den fria luftströmmen. Jag måste tänka tillbaka till när jag hittade det fria och försöka minnas hur jag gjorde. Detta galna upptåg jag är påväg att göra får ju bära eller brista, så jag bryr mig inte så mycket om hur det går på sångprovet. Det är bara så fruktansvärt frustrerande när man inte har den där underbara fria och stora rösten jag hade för någon vecka sedan. Min kära sångpedagog visste såklart vad jag gör för fel och jag måste tänka på att lösgöra rösten och se till att sjunga på, för utan energi finns ju inget att samla upp!

Ja, vi får se hur det går. Jag vet verkligen inte vad jag ska vänta mig av morgondagen. Jag vet inte hur det ser ut, vilken slags stämmning som kommer möta mig när jag går in i byggnaden eller vad det är för andra som söker. Säkerligen är jag en av de yngsta och grönaste i startplanen, men det vet jag ju om. Det ska bli spännande!

Jag ska försöka, nej jag ska verkligen stärka upp mitt självförtroende och självkänsla nu, så jag klarar av prövningarna imorgon. Jag är ju faktiskt inte helt tondöv! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0