Konsert

Åh, nu är jag hemma från konserten  med symfoniorkestern. Det var så fruktansvärt kul och jag nöjt av varje minut jag fick stå på scenen. Det kändes så mycket bättre än vad det har gjort på repetitionerna, och det gjorde mig så glad. Ja, jag var och är helt enkelt så glad!!! :)

Jag har dock lite saker jag måste lära mig när det gäller att sjunga på konsert. Hur man tackar publik och dirigent till exempel. Idag blev det lite flummigt. Ja, men det är ju första gången jag sjunger med orkester, så med tanke på det gick det faktiskt bra.

Ja, som sagt jag är väldigt nöjd med kvällen, och dirigenten var jätteduktig och bra. Lägg Elina Jukola på minnet.

Om någon timme bär det av mot Stockholm igen. Jag är inte jättetaggad för C-prov faktiskt, men jag ska försöka göar mitt bästa och tänk....tänk på tisdag när jag kommit hem. Då jag kan vräka mig i soffan och verkligen slappna av. Då är alla prov gjorda...Bara en eventuell sökning till Operahögskolan kvar, men det får jag inte se så allvarligt...typ.

Ja, hur som helst ska jag nu äta lite middag, så jag klarar mig igenom morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0