Hemma...

Nu är jag hemma. Till slut kom jag hem. Jag trodde att jag skulle få komma hem igår kväll, men nu är jag ju hemma i alla fall och imorgon väntar det vanliga livet med gehörslektoin och repetition med Benedicte. Min lektoin börjar inte förrän kvart i två, så jag får lite sovmorgon.


Operahögskolan i Stockholm
När jag öppnade mejlen idag välkommnades jag av en kallelse till ansökan till Operahögskolan i Stockholm. Den 31 mars kl. 11 står mitt namn på listan, så det är då jag förmodligen ska infinna mig. Nu måste jag bestämma vad jag ska sjunga och lära mig det. Sedan ska man, om man går vidare, genomföra ett dramaprov, så jag måste skaffa mig en monolog eller liknande. Det är ingen stor chans att jag går vidare, men det kan ändå vara bra att förbedreda sig som om man skulle det. Det är braSåpoperastudion 16 mars att man gjort förberedelserna till nästa gång man söker-då man kanske söker på riktigt...

Jag blev också glad när jag nu började lyssna på veckans avsnitt av Såpoperastudion på P2, då jag märkte att det handlade just om förberedelserna till operahögskolan sökning. Jag såg allt några namn på kallelselistan som jag känner igen från Såpoperastudion. Det ska bli spännande att få genomföra ett sångprov till Operahögskolan!


Kommentarer
Postat av: Linda

SV: Tack!

spännande det låter med operahögskolan =)

2009-03-20 @ 21:47:44
URL: http://bagarebelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0