Goda och dåliga nyheter...

Denna dag började ljuvligt! Det var sånglektion på morgonen, förståss, och min kära sångpedagog hade goda nyheter. Han hade pratat med en i juryn och pianisten som spelade på sökningen i Malmö. De var märkta imponerade av min utveckling under året och tyckte att vi var på helt rätt väg. Det var en sådan lättnad att få höra vad de hade tyckt. Det är så jobbigt att inte få veta vad de tänker, men jag förstår ju att de inte kan säga något heller. Hur som helst gav dessa nyheter mig mycket gott humör och lite bättre självförtroende till Stokholmssökningen. Nu vet jag att jag har bra röstmaterial, även om jag är ung och inte har kommit så långt, och kan med trygghet gå in till juryn och sjunga mina bitar.

Så va dagen räddad med de goda nyheterna från Malmö, en taggad kär sångpedagog och solen som lyste klar och varm. Så skulle jag hem och lyssna på Såpoperastudion som jag alltid gör på måndagar. Jag hinner inte hem till 12.30 då programmet egentligen sänds, utan lyssnar alltid på det i efterhand. Men. Dagens program finns ännu inte utlagt, vilket förvånar mig en smula, eftersom jag alltid bruka kunna lyssna på det såhär dags...
 Och så ringde jag till Musikhögskolan i Malmö och bad att få göra C-proven där, men det var uteslutet...Detta betyder alltså att om jag går vidare på musiker eller IE måste jag ta tåget till Stockholm på söndag kväll efter konserten med symfonyorkestern. Damn.

Jag ska dock inte låta dessa två missöden förstöra min dag. Jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och lägga ut över 1000 kr till på tågbiljetter fram och tillbaka till Stockholm + boendekostnad. Ingen dröm för en fattig student, men det är tur att jag har snälla föräldrar ;)


Kommentarer
Postat av: Ellenpellen =)

Oj då, det låter stressigt på ditt schema gumman. Hoppas allt löser sig med tågbiljetter o diverse!

Lycka till med alla auditions =) kram kram

2009-03-10 @ 08:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0