Gårdagen, ytterligare en lååång dag..

Nu sitter jag hemma. Hemma i myskläderna en nästan helt ledig fredag! Jag lyssnar på det efterlängtade programmet av Såpoperastudion som äntligen kommit upp på webben.

Igår blev en lååång dag. Jag steg upp halv sex (lite för tidigt kanske, men jag gillar att vara uppe i tid), checkade ut och tog mig till Musikhögskolan. Där gjorde jag på förmiddagen ett gengrebreddsprov. Efter lunch var det dags för de vidare proven för Musiker (ja, jag gick vidare!). Ett sångprov, ett gestaltningsprov och ett pianoprov. Alla prov gick faktiskt bra. Pianoprovet gick nog egentligen bäst. Jag har nog aldrig spelat det stycket så bra inför publik, det var kul. Sångprovet gick också bra. Det kändes inte lika bra som sångprovet dagen innan, men jag sjöng heller inte lika bra sånger :)

Jag var färdig innan tre vilket gjorde mig väldigt glad, eftersom jag då kunde ta mig hem redan samma dag. Alla tåg var dessvärre fulla, så jag fick ta en buss till Kalmar. 6 timmar i en buss är ingen dröm. "Ja, jag kan i alla fall sova", tänkte jag, för jag var så fruktansvärt trött. Men nej. Det var ett par där, som pratade och skrattade i alla 6 timmar i streck!?
Sedan fick min otroligt snälla far hämta mig i Kalmar. Ja, jag kom i alla fall hem tillslut.

Ikväll ska jag tillsammans med de andra i klassen gå på Musica Vitaes konsert på Palladium. Innan dess ska jag och Lisa träffas för att öva duetterna inför nästa helg. Jag måste också se till att kunna mina sånger till söndagens konsert och även förbereda mig för C-proven nästa vecka. Just det, jag måste boka tåg och boende....see you...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0