Birgit Nilsson- en evig inspirationskälla

Birgit Nilsson

Idag är en riktig slappdag. Jag har än så länge inte gjort så mycket, och trivs ganska bra med det. Imorgon är det nya tag med sånglektion och repetition med orkestern. Jag ska sjunga Se tu m'ami, se sospiri av Pergolesi, Aspåkerspolska av W Peterson Berger och Meine lippen sie küssen so heiss ur Guiditta. Det ska bli ruskigt spännande, men jag måste plugga text på den sista.

Just nu sitter jag och tittar på ett klipp i svt's arkiv med Birgit Nilsson och Zarah Leander. Väldigt underhållande och bra. Förutom allt roligt de sa fick de även ganska många kloka saker sagda om hur det är att vara sångerska. När jag surfade runt och kikade på några andra klipp med Birgit Nilsson fick jag plötsligt syn på en bekant man med en mycket bekant röst. Jag blev så otroligt förvånad när jag kom på att det var min kära sångpedagog som medverkade på en Masterclass med La Nilsson.  Jag blev så full is skratt, för han är sig själv upp i dagen och det är ju fantastiskt att få ha träffat La Nilsson.

Även om jag tyckte det var fruktansvärt underhållande att se och höra min kära sångpedagog där, hyser jag en väldigt stor respekt över hans kunskaper och erfarenheter. Ska jag vara ärlig vill jag hemskt gärna vara kvar ett år till och sjunga för min kära sångpedagog. Det känns som om jag har så mycket mer att lära av honom och det skulle kännas lite synd att bryta samarbetet nu!

Igår glömde jag helt bort att gratulera vår duktiga bas från Växjö för att han faktiskt gick vidare till det andra sångprovet igår. Han är nog sjungit färdigt nu faktiskt. Det ska verkligen bli spännande att följa honom och jag med alla andra håller tummarna för honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0