Vem tror på ödet?

Ja, nu ska ni få höra! Jag skulle ju klippa mig idag. Innan frisörbesöket sprang jag in på Åhlens för att köpa make-up svampar. I kön får jag syn på min frisör. Jag har alltså, för er som inte hängt med, gått hos samma frisör så långt jag kan minnas. Jag hade nu dock bokat tid hos en ny. Jag träffar min gamla frisör i kön och hon pratar om mitt hår och om vad vi skulle kunna göra med det. Jag känner mig otroligt smutsig och taskig, som om jag gått bakom ryggen på henne. Jag säger något om att mitt slitna hår vekligen behöver återgärdas och springer iväg till min "nya" frisörsalong. När jag sitter och väntar på min tur, tror ni inte att min gamla frisör kommer in på den salongen!? Jag menar hur stor är sannorlikheten? Jag vet inte om hon såg mig, men jag blir åter full av ånger.
 Jag väntar och väntar och till slut säger jag till i disken att jag faktiskt hade tid vid kvart i. Hon kollar datorn, och säger att min tid hade jag igår!! Va faaan. Jag som sett fram emot att klippa mig.

Ok. Hur stora är oddsen att jag samma dag som jag ska klippa mig hos en annan frisör, träffar min gamla Två gånger och att jag felbokat min tid?! Sätter man ihop allt får jag bara fram en slutsats-jag ska inte klippa mig hos någon annan än min gamla, söta frisör. Imorgon ska jag ringa henne och boka tid. Skönt att ödet kan bestämma åt en ibland.

Nu ska jag snart iväg på middag på Villa Vik. Kammarkören ska käka gott tillsammans. Jag fick sådan lust att klä mig lite fint och göra mig iordning. Ibland kan man få sådan lust att sminka, fixa hår och pyssla. Det fick jag idag. Det är så kuligt! :) Jag längtar så till sommarens festligheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0