Stockholm

Nu har jag precis ätit frukost och det är inte riktigt likt mig att sova såhär länge, men det finns en anledning. Igår gick jag upp kl. 05.00, för att hinna göra mig lite iordning innan Jenny med resesällskap skulle hämta upp mig för resan till Stockholm. Det var en mycket givande resa vill jag lova!

Jenny skulle träffa sin bliviande sångpedagog och jag hängde med för att vi skulle kolla på några rum, som kanske ska fungera som bostad tills vi hittar något eget. Hur som helst var Jenny jättenöjd med pedagogen och rummen var superfina. Frågan är nu bara, ska man våga tacka ja till dessa rum, med risken (eller chansen) att det dyker upp en lägenhet istället...tänk, tänk, tänk...

Givetvis blev det lite tid för en runda på stan och det är alltid lika roligt att gå i affärerna. Utbudet skiljer sig en hel del, i jämförelse med hemma. I stan var det även fullt med nybakade studenter som åkte runt på vagnar och i lastbilar. Hög musik, alkohol som flödar och väldigt glada ungdomar. Visst såg de väldigt glada ut, men man är glad att man inte är en av dem idag... Det är i alla fall väldigt roligt att titta på paraden och man minns själv sin student med glädje.

När jag kom hem vid ca. 21.45, var jag fast besluten på att gå och lägga mig, men så var det ju sista avsnittet på "Krig och fred". Jag kunde inte bärga mig och tur var väl det. Det är en helt fantastisk serie! Det fälldes givetvis många tårar innan allt var slut, och man är väldigt ledsen över att det var det sista avsnittet. Men nu är det dags att gå vidare...

...och ta vara på all inspiratoin jag fick från Jenny igår efter att hon träffat sin nya pedagog. Denna sommarns ska det övas och övas....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0