Sverige och New York

Så var man hemma igen efter en helg i bilen. Jag, mamma och lillasyster åkte till Gävle och hämtade hem min kära broder. VI hade himla skoj i bilen...tidvis. Att hålla humöret uppe i över 8 timmar är nästan omöjligt. Men vi kom fram och vi kom hem. Imorgon väntar nästa biletapp. Jag ska följa med Jenny till stockholm. Hon ska träffa sin blivande sångpedagog i storstan och jag följer med på släp. Vi ska passa på att titta på lite lägenheter med. Ja, det ska bli roligt att besöka vår älskade huvudstad.

Det var ju nationaldagen i lördags och jag hade velat se von Otter på tv, men det blev det ju inget av. Hur som helst hörde jag att det ändå inte varit ngt vidare. Istället firade vi dagen i bilen. Men tro inte att det inte var helt utan stämmning för det. Vi lyssnade på Peterson-Berger och beskådade sveriges landskap i solsken (i alla fall till en början). VI bor faktiskt i ett väldigt vackert land och med lite ljuv musik som bakgrund är det inte annat än att man blir lite patriotisk.

Nu har jag precis sett ett avsnitt av SATC. Jag hade inte sett detta program tills för bara en månads sen ungefär. Jag blev såld! Jag är såld! Det är fruktansvärt underhållade och roligt. En helt underbar värld att smita in i såhär på måndagskvällarna. Förmodligen blir jag nog förr eller senare tvungen att köpa boxen och, när jag sett tillräckligt många avsnitt, se filmen.

Jag ska inte bli mer långdragen nu. Ska ju upp tidigt imorgon. Det tar ju en stund till Stockholm härifrån. Jag är ändå i valet och kvalet om jag ska stanna uppe och se reprisen på "Hotell Opera" som går i repris inatt kl. 23.25. Hade varit skoj att se hur det är....ja, så får det nog bli. förutsättningen är att jag håller mig vaken...och att jag kommer upp imorgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0