Rast från arbetet på gården...

Vart tog min idylliska sommar vägen? Jag hade ju sådana planer på detta sommarlovet, och nu är det ju här så vad stoppar mig? Jo, allt som ska göra "här på gården". Idag har jag och bror släpat in ved i förrådet och det vankas mer av den akrtiviveten, samt gräsklippning, röjning, vi ska tapetsera två rum och mycket mer. Så blir det när man inte skaffat sig ett riktigt sommarjobb. Jaja, det finns faktiskt en liten charm med detta med. Jag kan vara riktigt "bonnig" i sommar innan jag ska upp till storstaden.


Anna KArenina av Tolstoj
Igårkväll gick jag och la mig redan vid åtta. Men det fanns givetvis en anledning till denna absurda handling. Jag har ju lånat en bok. Vi var inne på bibilioteket i fredags och då lånade jag hem Anna Karenina skriven av Tolstoj. Det är en tegelsten på drygt 800 sidor, och för en ovan läsare som mig själv kan det i vissa fall kännas jobbigt. Så är dock inte fallet nu. Boken är fantastisk och igår träffade jag på den första förälskelsen i boken. Åh, så underbart! Det är detta jag älskar! Det var så väl beskrivet och så romantiskt. Man fick också möta Anna för första gången. Ja, jag tror denna boken kommer passa som handen i handsken.




Ikväll ska jag iväg och öva inför sommarnattskonserten i Väckelsång som äger rum på onsdag kl. 21.00. Jag ska sjunga Solveigs sang av Grieg. Detta är vekrligen inte en optimal sång för min röst, men vad gör man inte för sin kära kantor. Vi kommer ge ett blandat program med lite från Mamma mia, Cats, sånger skrivna av Sonja Aldén och Pugh Rogefeldt och Mickael Rickfors och givetvis en massa mer och en hel del sommar utlovas också. Det är som vanlig en högtid på året för oss.





Nä, nu är lunchrasten slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0