Hotell Opera=massor med inspiration

Nu är snart även denna dagen slut och det känns som om den har försvunnit på ett kort ögonblick. Förmodligen beror det på att jag gick upp så sent idag. Jag har liksom inte fått något vettigt gjort. Jag har bara lyssnat och studerat sångerskor. Jag har t ex tittat på Hotell Opera igen. Ni som har missat detta program kan se det här på SVT Play. Det är så intressant att lyssna och studera de sångare/skor som är påväg upp, som fortfarande är under utbildning eller som precis är färdiga, nybakade operasångare/skor. Ibland kan det vara mer inspirerande att se dem istället för de redan så rutinerade sjtärnorna. Jag är helt övertygad om att några av de som är med på detta program (nämner inga namn) kommer gå riktigt långt.

Jag har faktiskt ändå tagit vara på min väldiga inspiration idag, då jag nästan hela dagen gått runt och experimenterat med tonläget. Det känns som om jag verkligen börjar hitta rätt nu. Imorgon ska jag börja mitt övningsschema. Åh, vad jag ska sjunga och bra ska det låta! :) Jag ska nämligen slå Stockholmarna med storm...

Ok, jag kan inte hjälpa att avslöja vilka jag tycker var bäst i Hotell Opera. Matilda Paulsson var ju klart bra, sen fastnade jag mest för Joa Helgesson, John Kinell och Mira Åkerman-Pyne. Jag hade velat höra fler!! :) Mer sånt i tvapparaterna, tack!!

Ja, nu flödar inspirationen! Vill börja skolan NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0