Det ena leder till det andra...

Jag sitter med datorn i knäet och känner förkylningen som sakta kommer krypande. Igår hade jag ont i halsen och i dag har det satt sig som en klump som inte går att svälja bort. Förhoppningsvis är denna onda förkylning borta till på tisdag då jag och Jenny ska sjunga på ett ålderdomshem.

Ja, på tal om mig och Jenny...vi var i Stockholm igår. Vi (eller jag) gick upp kl. 5.00 och Jennys snälla far körde oss till storstaden. Vi skulle kl. 12.00 träffa en kvinna och titta på en tvåa. Allt kändes väldigt positivt men med vår vanliga tur ringer kvinnan, som vet att vi åkt från småland tidigt på morgonen, en timme innan vi är i Sthlm och säger att hon lovat ut lägenheten till någon annan. ASHOLE! Nej, det finns egentligen inga ord för vad man känner för denna subba till kvinna.

Vi for in till Skärhomen där vi ringde runt på lägenheter för att få en visning när vi ändå var i stan. Vi fick en visning på en tvåa i Enkede....senare på kvällen är kontrakten påskrivna. Med andra ord har vi i princip lägenhet och den är jättefin. :) Kontraktet ska godkännas av de övriga i bostadsrättsföreningen, sen är nycklarna våra. 
 Jag vill egentligen inte hoppas på för mycket, än. Saker kan fortfarande hända som hindrar oss från att få denna lägenhet. Även om han sa att det förmodligen inte skulle bli några problem, vet man ju aldrig. Jag återkommer med vidare besked.

Idag ska jag bara ta det lugnt. Väldigt lugnt. Jag ska bege mig ut till landet igen och fortsätta läsa min underbra bok som jag inte läst i på ett dygn nu. Jag längtar efter den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0