Vissa föds med allt...

Igårkväll såg jag Amadeus. För er som inte kopplar, är det en film om Mozart...typ. Den är i alla fall bra och den är ju lite som en opera när man tänker efter. Den innehåller ingredienser som glädje, avundsjuka, svartsjuka, girighet, kärlek, vacker musik och inte att förglömma...död. Den är i alla fall bra, so give it a try.

Gårdagen fick inte något mer att erbjuda, utan jag lyssnade på musik i princip hela dagen. Jag övade i och för sig en del sång och piano, och att lyssna på musik ger ju massa inspiration så helt bortkastad var inte dagen ändå.

När jag gled runt på youtube fastnade jag vid en produktion av Figaros bröllop i London(?) med Miah Persson som Susanna och Erwin Schrott som Figaro. Se klippet här. Denna mr Schrott fastnade jag extra för och gled därför in på hans hemsida. Jag upptäckte dock till min besvikelse att man efter hans bilder på hemsidan lätt kunda ta honom för en fotomodell istället för en operasångare. Det finns egentligen inget fel med att både se bra ut och sjunga bra, men med vissa sångare kan man undra...fotomodell eller sångare....fotomodell eller sångare...

Kanske är det bara en liten gnutta avund. Han hade en väldigt bra röst som man lätt fastnar för och han var inte dålig på scen. Vad jag förstod det som är han mest känd för sin Don Giovanni, och det kan man ju förstå...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0