Suiccidio ur Pochielli's La Gioconda

Idag har det packats och förberetts. Jag är fortfarande inte riktigt färdig, men på god väg. Jag känner att jag full koll i alla fall, och detta tack vare min organiserade sida. Tack, Mamma för att jag fått den egenskapen av dig.

Imorgon, för er som inte fattat, ska Jenny och jag få nyckeln till vår lägenhet och börja möblera lite. Det blir grovmöblering denna omgången och finlir vid nästa resa. Åh, vad roligt det ska bli!

Just nu lyssnar jag på en nyuptäckt i mina öron. Det känns härligt att börja utforska allt utanför sin trygga ram av Puccini, Wagner, Verdi och Mozart. Det jag lyssnar på är en aria ur La Gioconda av Ponchielli. Den är dramatisk och känsloladad=en riktig Kajsa-favorit. Lyssna på den här. Självklart är det La Nilsson som sjunger. You must love it.

ur Gioconda av Ponchielli

Idag har jag varit en sväng hos min fantastiska moster och fått lite grejer inför flytten. Jag fick bland annat en Burberry cape. Heeeeelt fantastiskt fin. Den var äkta vintage och gud vad jag blev glad för den. 

Nähä, nu ska jag göra lite matsäck till morgondagens utflykt. Glöm inte att lyssna på min länk. :) 

Kommentarer
Postat av: Ellenpellen

Lycka till med inflyttningen :) ha det gott. kramis

2009-07-17 @ 22:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0