Quando me n’vò

Ikväll ska jag för sista gången sjunga med Vox Vitae i Blädinge. De tär sorgligt, men sånt är livet. Det ska ju faktiskt bli kul med :)


Musetta i La Boheme
Jag satt nu på förmiddagen som vanligt och spanade omkring på youtube. Det ena ledde till det andra och helt plötsligt hamnade jag vid Musettas vals (det brukar annars nästan alltid sluta med Birgit Nilsson). Jag blev så himla sugen på att lyssna på musiken från operan och satte på min skiva med Jussi Björling som Rodolfo. Nu är jag en bit in i den tredje akten och den innehåller massor med stora känslor vilket gör denna akt till en av mina favoriter. Kvartetten är sååå snygg...

Ja, men jag måste hinna med lite annat idag, så vi får se om jag hinner lyssna hela operan ut. Jag måste ju packa! Vi åker som sagt upp med första lasset på fredag och det är ju faktiskt väldigt snart. Jag ska inte ha med mig allt då, men det är ju ingen mening att spara allt för mycket till sista uppresan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0