Otello av Verdi en ny upptäckt

Jag kan verkligen inte få tummer ur idag och göra något. Jag har promenerat och Simon hjälpte mig att lägga båten i sjöng, men annars har jag inte gjort ett smack. Jag fastnade vid Youtube och kan inte ge mig av. Det är något beroendeframkallande...

Jag hittade i alla fall två arior från Verdis Otello som var väldigt, väldigt vackra. Jag har inte hört dom innan (kalla mig oallmänbildad, men så är det) och blev med ens jg lyssnat på dom väldigt intresserad att höra mer ur denna opera. Verdi visste hur man skrev bra musik, om man säger så. De två ariorna jag än så länge hört är Willow song, som på denna inspelning är framförd av Kiri Te Kanawa. Hon sjunger även den andra arian på den här inspelningen. Jag har ännu inte hittat någon bättre version. Lyssna på dom:
Willow song
Ave Maria

Jag ska se till att skaffa en bra inspelning av operan. Kanske kan jag hitta med Kanawa och Domingo.
Verdis opera Otello. En inspening med Placido Domnigo cch Kiri Te Kanawa.


Nä, nu måste jag duscha och ge mig av för att hinna till övningen med Bella a Capella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0