Måndag med Satie

Sitter just nu och lyssnar på Erik Saties Gnossiennes No 1. Den är väldigt vacker och jag fick egentligen inspirationen att lyssna på den igår när jag råkade slå på tvn och de visade Vinterviken. Jag blev då påmind om vilket vackert stycke det är. Lyssna på stycket här.

Snart ska jag iväg och öva med Bella a Capella. Jag lider fortfarande av huvudvärk, men Satie lindrar det.

I lördags var jag ute med några vänninor och jag hade jättekul! Jag har inte varit ute på nästan ett år, så det var på tiden igen. Vi hade jättekul tillsammans (en riktig "girls night out") och jag trivdes bra med sällskapet och med mig själv. Med de förutsättningarna kan det sällan bli en dålig kväll och det blev det som sagt heller inte.

På fredag går första flyttlasset mot storstaden. Det ska bli så härligt att få nyckeln i handen. Ja, nu längtar jag verkligen till hösten..hrm...big news eller?

Ha det fint

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0