Hmmm....

Nu är det äntligen spikat. Vår akompanjatör till Huseby ringde precis och vi ska öva i eftermiddag. Det ska verkligen bli kul att komma igång med detta nu. När jag sjöng upp på förmiddagen kändes det dock inte hundra med rösten. Tusan. Det är jobbigt att inte vara på G när man ska iväg och sjunga. Visserligen är det viktigare att det stämmer den 1:a, men det hade ju inte gjort något för självförtroendet om det kändes kanon.

Nå, vad gör jag då för att det ska bli bättre? Ja, jag övar, försöker komma ihåg, lyssnar på Birgit Nilsson och nu ska ja ta fram några gamla inspelade sånglektioner från mitt arkiv och lyssna och lära. Kanske kommer jag tillbaka på rätt spår igen. Ibland måste man ju gå tillbaka för att komma frammåt.

Men, som sagt, snart ska jag duscha för att hinna med bussen. Om bara vädret kunde visa på lite sommar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0