Après un reve

Idag är min inställning: " Åt skogen med all musik som inte är klassisk "

Efter helgens festligheter och skakande på dansgolvet blev jag immun mot sådan musik. Nu renar jag mig med den klassiska "riktiga" musiken. Åh, varför ens fundera över vad som är bäst? Varför ens anstränga sig att försöka lyssna på vanlig hit-radio när det finns P2? Varför lyssna på Beyoncé när det finns Birgit Nilsson?

Just nu är det dock inte Birgit Nilsson jag lyssnar på utan lite Fauré i form av Apres un reve (det kan väl passa bra såhär på morgonen?) som framförs av Kiri Te Kanawa.

Kanske är jag bara lite morgontjurig. Jag anser att det borde vara förbjudet att gå upp innan klockan är halv sju i alla fall. Jag har gått och blivit lat över sommaren.

Nu är klockan i alla fall snart halv åtta och jag börjar så sakta vakna till och jag känner mig mer och mer renad efter helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0