Välkommen till min nya blogg!

Yes, jag kom plötsligt på att jag nog ändå är lite smått beroende av en egen blogg. Synd för alla er som känner att ni måste läsa era vänners bloggar-nu blir det ännu en blogg att hålla reda på. Känn absolut inget tvång nu, denna blogg kommer till endast för min egen skull. Ibland vill man bara skriva av sig, inte ska man väl stå emot denna lust? Nej, man ska väl inte stå emot någon lust? Såvida det inte hanlar om mord, hämnd och andra mindre snälla saker. 
 
Skömt å sido blir detta skönt för min egen del. Ofta blir det jobbigt i längden att ha en blogg, man får dåligt samvete om man inte skriver en rad regelbundet. Det kravet ska inte finnas nu. Nej, här kommer jag bara skriva när jag vill...vi får väl se hur det går med det där...


Skivomslag för La Bohème med Jussi Björling och Victoria de los Angeles m.f


För tillfället sitter jag och lyssnar på en skiva jag fick man min lillasyster i julklapp. Det är en inspelning av La Bohème med Jussi Björling som Rodolfo. Inte illa va? Det är ruskigt bra kan jag avslöja!! Jag kommer aldrig tröttna på denna vackra musik. Kärleksscenen mellan Rodolfo och Mimi i början är ju helt underbar musikaliskt. Lipar varje gång. Vanligtvis är jag ingen blödig människa, men när det kommer till sådan vacker musik kan jag inte hålla tårarna borta.

Tänk om man en dag själv fick sjunga sådan vacker musik och få andra så rörda. En dag...

Kommentarer
Postat av: al

Hallo!

Välkommen tillbaka till bloggvärlden! Jag undrade just när du skulle återvända! =)



al

2009-01-10 @ 03:18:21
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: al

Haha, vad bra! =))



Jaa, jag håller till nere i Markaryd när jag inte har jullov. =)

Hur går det med ditt pluggande?



Åh, tack. Man lär medan man lever, och ibland har man för mycket dötid. Då kan det bli så grannt! X))



al

2009-01-10 @ 15:37:15
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: al

Jag pluggar här, så bor på internat. Har precis kommit hit igen efter jullovet.



Aha, vad ska du söka till iår?



al

2009-01-11 @ 17:28:59
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: al

Jag går en show- och musikallinje. Skitkul, men djävulskt mycket att göra. Skitstressigt. =)



Aha, lycka till med det då! Vilket hoppas du mest på? Köpenhamn?



al

2009-01-13 @ 00:10:51
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0