Sökningskaos!

Sitter just nu och försöker reda ut alla sökningar, och det är verkligen inte lätt. Riktigt svårt faktiskt. Jag ska söka både IE och Musiker i både Malmö och Stockholm och det kommer innebära en hel del prov (och en hel del resor). Jag vet vilka prov jag ska göra, men vad som ingår i dessa är något flummigt, så det är det jag håller på reda ut. Det är IE om spökar till det. Musiker är så simpelt. Man sjunger sina sånger, spelar sitt pianostycke och gör sitt teoriprov sen är det klart. IE är värre, man ska göra ett sångprov med sånger med speciella specifikationer, spela ett pianostycke, kompa sig själv, sjunga en sång ur annan gengre, framföra andra "talanger", göra ett ensembleprov samt teoriprov...Det är inte lätt att hålla reda på.

Kungliga musikhögskolan i Stockholm Malmö musikhögskola Det kongelige danske musikkonservatorium Det jyske konservatorium  Operahögskolan i Stockholm


Egentligen är jag inte så sugen på att söka eller gå IE, men det är en bra utbildning att ha om det inte skulle gå vägen med in egen karriär. Dessutom kan man ju gå där ett år och söka musiker året efter igen. Helst vill jag gå på operahögskolan, givetvis. Åh, tänkt. Men det ligger väldigt långt iväg, om det någonsin kommer ske.
 Nä, IE är nog egentligen inget för mig. Försök att se mig som musiklärare, försök se mig med en grupp barn. I say no more...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0