Sång, sång, sång

Nu börjar planen för våren arta sig. Konserter och sökningar tätnar och det ska bli riktigt roligt. Jag är fortfarande inte frisk, så därför blev det inte så mycket sång på dagens sånglektion. Istället tittade vi lite på repetoar till sökningarna här i Sverige. Det var inte lätt kan jag säga. Plötsligt kändes det som om jag knappt hade en enda sång på min repetoar, och de vi skrev upp var nästan bara tyska!! Och det är väl inte att framhäva mina starka sidor...att låta mig sjunga på tyska!! Detta är sångerna som är potentiella:

*Se tu m'ami, se tu sospiri av Pergolesi
*Die sonne scheint nicht mehr av Brahms
*Lille röde rönnebär av Müller
*Der Nussbaum av Schumann
*Aspåkerspolskan av Peterson-Berger
*V'adoro pupille av Händel
*A shepherd in a shade av Dowland
*Kommt ein schlanker bursch gegangen av Weber

Nä, jag måste jobba med min repetoar lite. Det är ganska pinsamt att man inte kan få ihop en repetoar på 8-10 sånger.

Det blir en del konserter i vår och det är verkligen jätteroligt och bra då man får synas lite här och var! Folk pratar ju med varandra.
28/2 ev. Lunchkonsert på Universitetet
4/2 ev. Lunchkonsert på Universitetet
7/2 förband, tillsammans med flöjtisten Anna Söllcher, till Ginestrakvartetten i Kulturskolans aula
15/3 Konsert med Växjö stads symfoniorkester och Ungdomssymfoniorkestern i Växjö Konserthus
22/3 utdelning av Christina Nilssons ungdomsstipendium och konsert i Villa Vik
Senare blir det förmodligen den årliga uppsättningen Stabat Mater i Väckelsång.

Det ska bli så roligt, och förhoppningsvis kläms det in lite fler små evenemang!


Kommentarer
Postat av: al

Du har säkert gjort dej förtjänt av ett stipendium!



Jo, det kan jag tänka mej, dessutom utanför landets och rikets gränser! =)



al

2009-01-19 @ 23:15:05
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0