Stressiga dagar, men en god affär

Morgondagen och dagen därefter innebär ett väldigt farande mellan Köpenhamn och Växjö. Imorgon ska mitt pianoprov äga rum, och jag bad om att få en så tidig tid som möjligt så jag får skylla mig själv att jag måste gå upp halv 3 imorgon...eller inatt...Anledingen till att jag ville få en tidig tid, var för att imorgonkväll ska jag sjunga och få stipendium här i Växjö. Dagen efter det är det teoriprov i köpenhamn som gäller-kl. 9 på morgonen. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Det blir inte mycket sömn de kommande kvällarna, men vad gör man inte för konsten?!

Men det ska bli kul också. Det blir mitt första pianoprov och teoriprov jag genomför och jag känner mig tyvärr inte alltför förberedd. Det ska bli väldigt spännande att se hur det går. Förväntningarna är väl inte se högsta, men det ska bli roligt. 

Jag blev på så gott humör igår när jag tog bussen hem från stan, för bredvis mig låg följande:
 *Mina nu lagade stövlar som jag hämtat
 *En superfin liten resväska på hjul
 *En underbar handväska. Jag fullkomligt älskar den!!

I den väskaffär jag råkade hamna fanns en expidit som fullkomligt lyste när det kom en kund. Han hade så mycket att säga om vad jag skulle ha för väskor. Jag gick ju egentligen dit för att köpa min resväska och han hjälpte mig att hitta rätt(givetvis den dyraste, men också den finaste). Han fick syn på min nuvarande handväska som jag förstört då jag burit runt med min stora sångpärm i den dag ut och dag in. Han insisterade på att jag skulle köpa en ny, en som klarade min stora pärm. Han visade några olika tåliga väskor och så tog han fram den som nu finns i mina ägo. Fin, fin var den.

Ha det fint


Kommentarer
Postat av: al

Ah, fy vilket flängande!



Jasså, det var du som fick stipendium! Om det är samma som jag tänker på så vet jag ett par i min klass som också sökte, men inte fick

Stort grattis! =))



Men, usch, vilken påstridig försäljare! X( Vad var det för en affär?



al

2009-01-14 @ 21:13:07
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0