Saker som får mig på gått humör

Det finns några saker som verkligen kan vända mitt dåliga humör. Att gå en promenad är en helt fantastisk medicin mot bitterhet, ilska, deppighet och sorg. Det dröjer inte länge innan man börjar smila där man går i sin ensamhet. Man ser sig om och hänförs av hur vackert det är ute (även om det regnar och man går bland gråa hus). En annan sak som ofta hjälper är att lyssna på lite sång. Klassisk sång, opera och kanske till och med när jag själv sjunger. Det sistnämnda kan bra då man känner lite tvivel om sin sång. Man hör att det inte är så farligt dåligt, och de fel man hör att man gör blir man triggad att rätta till. 

På promenad                      Birgit Nilsson
 


Jag tror inte att jag ska ner till Kulturskolan och öva i förmiddag. Det blir nog att jag övar lite innan teorilektionen på universitetet istället. Nu känner jag istället för att gå en runda men först måste jag låta frukosten sjunka ner annars kommer hållen. Jag undrar bara hur kallt det är ute...

Jag måste se till att öva lite diktering också, för på fredag ska jag åter ner till Köpenhamn och skriva om den delen av teoriprovet. Jag var som tur var inte den enda som hade haft problem med den delen. Det var fruktansvärt svårt kan jag meddela. Allt går så fruktansvärt fort och när då provet dessutom är på danska tar det extra lång tid. Man ska inte bara göra uppgiften utan även förstå den...Men det blir roligt att få åka lite mer tåg och Köpenhamn är ju en fin stad, i alla fall den del av staden jag får se när jag går från stationen till Konservatoriet.

Kommentarer
Postat av: Mackan

Du är allt en go pingla du:-) kram på dig kajsan

2009-01-30 @ 19:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0