Tankspridd...

Jag har idag skämt ut mig och det känns inte alls bra. Kvart i tio ringer Ulrik och frågar var jag är. Jag förstod först inte riktigt vad det gällde, men kom sen på att vi bestämt att Anna och jag skulle öva med honom vid halv tio. Jävlar. Ja, jag hade inte hunnit ner och övat om jag så sprang som en idiot. Det är bara så pinsamt när man glömt något sånt och man får så dåligt samvete. Både Ulrik och Anna hade ju tagit sig till kulturskolan på morgonen och så blir det inget på grund av mig. Väldigt pinsamt. 
 
Det värsta var nästan när min kära sångpedagog ringde en timme senare och undrade var jag var. Återigen fick jag ett hugg i hjärtat-"vad har jag nu glömt" tänkte jag...

-Vi skulle ju träffas nu och gå igenom repetoar med orkestern...
Jag: Det har jag faktiskt inte hört. Det har jag inte fått veta...eh..eh...
-Jo, jag har till och med skrivit upp att jag sagt det till dig!
Jag: Äh, va fan. Är det sant? Skit också...
-HAHAHA* Jag bara luras! HAHAHA...

Fy fan. Jag trodde jag skulle dö. Att jag inte anade att min kära sångpedgog bara skulle jävlas. I bakgrunden hörde jag Anna och Johanna gapskratta. Jag antar att jag förtjänade det!

Jag har inte sjungit på flera dagar, och det är också anledningen till att jag glömt bort övningen idag. Jag är fortfrande inte riktigt frisk i halsen. Det känns liksom inte som om jag någonsin kommer bli det. Halsen känns ganska okej, men så fort jag tar ton låter det gräsligt. Vet inte hur jag ska bära mig åt riktigt, men jag måste nog vila mig lite till. Jag gör lite mjuka övningar bara för att se till att stödet och placeringen är med.

Nu ska jag käka lite lunch, sen bär det av till gehörslektion...oj vad jag känner att jag behöver det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0