Inspirationen tillbaka!

Åh, nu är jag tillbaka!! Jag har åter insett varför jag går upp på morgonen och vad jag lever för. Idag har jag inte bara övat en gång, inte heller två utan tre gånger och rösten känns väldigt stabil och bra! Den känns näst intill outtröttlig (om det nu finns ett sådant ord...). Igårkväll då jag låg och inte för mitt liv kunde somna läste jag ur det senaste (ändå ett gammalts nummer. När kommer egentligen nästa nr?) av Tidskriften Opera. Jag blev så fruktansvärt inspirerad och allt annat som jag innan tyckt var stora problem är nu bara petitesser. Träna? Nej, det får komma i andra hand. Städa? Åh, det behövs, men det är långt ifrån första prioritet o.s.v. 
 
Imorgon är det åter sånglektion och då är det nya tag. Det är som om man efter Köpenhamnssökningen går in i en ny era, ett nytt sångår. Då har man fått höra vad man har för brister och man börjar jobba bort dom. Det är givetvis väldigt kul, men det är alltid lite trevande när man får nya saker att jobba på, innan man har hittat läget. När man väl gör det, och man får den där aha-upplevelsen är det helt fantastiskt!!

Imorgon är det inga lektioner eller föreläsningar på Universitet vilket innebär mer övningstid och kanske lite ledigt? Ja, sen måste jag givetvis öva till dikteringsprovet som jag ska göra på fredag. Det känns något pinsamt att åka tillbaka och göra provet och inte göra ett dugg bättre ifrån sig än innan, men jag gör det för att visa att jag är seriös...hrm..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0