Helg...underbara helg

Phu, vad härligt med helg. Denna veckan har varit rolig men ganska kämpig. I torsdags klev jag upp kl. 03.00 för att ta det tidigste tåget till Köpenhamn där gjorde Pianoprov i en kvart för att sedan fara hem för stipendieutdelning. Det var bara det att det tryck över bröstet jag kännt på onsdagskvällen utvecklats till ett rejält halsont och heshet. Jag lyckades dock genomföra både pianoprov och sång ganska bra. Pianot var faktiskt riktigt kul. Juryn var väldigt positiv vilket gör en väldigt glad. Rösten var ju däremot inte i högform, men de verkade nöjda ändå. 
 
Den kvällen kom jag i säng ca 22.00 och på fredagsmorgonen skulle jag ta samm tåg till Köpenhamn som jag tagit på torsdagsmorgonen, men kom aldrig upp då jg skulle (suprice). Istället väcker pappa mig en halvtimme innan vi måste åka. Herrregud, det har aldrig gått så fort att göra mig iordning. Den dagen hade jag knappt någon röst, men feber, det hade jag. Jag genomled dock teoriprovet på konservatoriet och efter tre timmar gick vi ut i friska luften igen.
 
Hur gick det då med teorin...Jag är ledsen Holger (min teorilärare), men det gick inge vidare. Det började helt ok. "Det här kan man nog lyckas ta sig igenom och få godkänt" tänkte jag, men det blev svårare och svårare och snabbare och snabbare för varje uppgift. Nä, det gick inge vidare alls. Jag får visserligen skylla mig själv då jag inte förberett mig så mycket som man borde. Om jag har tur får jag en andra chans. Men som jag sa till Joakim, jag säger inget mer om det förrän jag vet hur det gått.

Just nu sitter jag och lyssnar på Birgit Nilsson (såklart) och hostar och tycker synd om mig själv. Det är hemskt att vara såhär sjuk och ha ont i halsen framförallt. JAg hoppas det går över till på måndag då jag ska ha sånglektion.

Kommentarer
Postat av: al

Usch, tråkigt att du skulle bli sjuk just till detta! Så himla typiskt, Murphys lag.. =(



Men vad kul att de blev rekommenderade dej! =)) Det är väl hård konkurrens om de pengarna? Hur mycket var stipendiet på?



Här är det verkligen fullt upp! Och jag skrattar nästan jämt! X))

Jah, det var ju detta jag ville! Får faktiskt påminna mej om det ibland när saker och tillvaro inte riktigt går min väg..



al

2009-01-17 @ 19:50:44
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0