Jag ska döda den jävlen, och jag ska njuta av det!

Dagens sånglektion var väldigt intensiv men väldigt, väldigt bra! Min kära sångpeddagog var och såg på vår "Fantastiska" lunchkonsert igår. Han la då märke till lite saker jag har för mig när jag sjunger. Han hade några fantastiska liknelser, men det är jättebra! Det är sånt man inte själv har koll på. Man har en egen uppfattning om hur man Birgit Nilsson som Elektraser ut, men det är en annan publiken upplever. Detta är även något som påverkar mig vokalt och som påverkar min teknik. Detta jobbade vi med idag. Jag ska lämna flickan Kajsa bakom mig och bejaka min kvinnlighet utan att bli tantig. Inte en lätt uppgift, men jag ska jobba på det. Jag ska uppträda med mer självförtroende, Dessutom jobbade vi med min klang. Jag har en tendens att öppna käken för en större klang, istället för att tänka tonen bakåt och uppåt...typ. Så jag skulle sjunga med ihopbitna käkar och vara riktigt förbannad. "Jag ska döda den jäveln" skulle jag tänka och inte nog med det. Jag skulle njuta av det. Hemskt nog fungerde det väldigt bra. Min kära sångpedagog är väldigt pedagogisk med sina liknelser och får mig att förstå hur det ska kännas och hur det ska låta. Fantastiskt!



Kommentarer
Postat av: Ellen

haha :D

2009-02-05 @ 22:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0