Pajkastande Cleopatra...

Jag måste säga att jag känner en väldig stolthet över mina klasskamrater idag efter vår lunchkonsert. Vad duktiga de är! Oliver spelade ett egenkomponerat pianostycke. Väldigt dramatiskt alltså helt i min smak. Lisa framförde Der Nussbaum och Waldeinsamkeit. Der Nussbaum är en personlig favorit och med det underbara pianokompet går den inte att ogilla. Det är bara att luta sig tillbaka när Lisa framför denna tyska lied. Johanna sjöng O cessate di piagarmi av Scalatti och Markus sjöng Se på mig. En trevlig konsert i mina öron. Jag själv sjöng Se tu m'ami, se sospiri som har kommit att bli en stammis i min repetoar. Snart kanske den sitter...Sedan framförde jag V'adoro pupille, en aria ur Händels Giulio Cesare. Jag fullkomligt älskar den arian. Jag älskar att sjunga den med, men mina känslor tar över och tekniken får falla tillbaka tyvärr. Min kära sångpedagog sa att jag "kastar pajer" och det han menade med det var att jag inte håller igen eller samlar upp något av rösten. Han hade dock överseende med det i och med att jag precis börjat hitta det friare läget.
 Han var och tittade på oss även idag och hade fortfarande synpunkter angående hur jag för mig. Jag försökte idag att tänka på att inte vara för flickig, men lyckades tydligen inte riktigt övertyga. Jag tar gärna in publiken när jag sjunger, vilket inte alltid är det bästa. Jag ska härmed inte bara vara kvinnan Kajsa utan Queen Kajsa, nice va?

Här får ni ett smakprov från min pajkastande V'adoro pupille:
http://www.youtube.com/watch?v=9YymjgxIzLM&fmt=18


I helgen får jag revanch på detta framträdandet. Jag ska sjunga i Öjaby och ska då sjunga som Queen Kajsa. Det är lite svårt för mig, för jag är hellre ödmjuk, men jag ska jobba på min divighet. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0