Motions inte motivationsproblem

Jaha, fjärde morgonen och fjärde försöket till att gå upp en timme tidigare för en morgonpromenad. Har jag lyckats? Nej. Det är helt möjligt att gå upp när man vet att man egentligen kan ligga en stund till. Jag vet inte vad det är med mig-jag sover jättemycket. Antaligen behöver jag sova nu och visst jag går runt och är ganska trött, men jag tror att jag skulle bli lite piggare av lite mer motion. Jag hinner inte riktigt motionera under restan av dagen, men kanske får jag helt enkelt skaffa mig tid till det för annars lär det ju inte bli av. Att gå upp på morgonen har ju visat sig vara ett omöjligt uppdrag.
 Ja, då betämde jag mig för att jag istället skulle få in motionen i vardagen, så jag satte mig på cykeln och trampade iväg. Det funkar helt ok, men det är bara så fruktansvärt kallt. Jag fryser händerna, kinderna och näsan av mig, men jag står ut. Jag har för visso bara cyklat två dagar nu, men jag känner mig redan duktig. Det är nog en vana jag kan leva med-att cykla dit man ska (om det är rimligt avstånd och inte spöregn vill säga). 
 Och som en start på denna nya vana har jag idag fått den cykel jag väntat på. Perfekt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0