Melodifestivalen

Gissa vad jag gör? Jodå, jag lyssnar på V'adoro pupille igen. Men det är så nyttigt och jag måste lära mig att sjunga den lika snyggt som Magdalena Kozena. Jag fick in en riktigt bra känsla på den i går när jag hade sånglektion. Åh, va roligt det är att sjunga!

Men imorgon blir det värre. Jag och några klasskamrater ska sjunga lite ensemblesånger i Öjaby imorgon men vi har fått problem. Killen som skulle spela piano har blivit sjuk! Oj, oj, panik. Men det ska nog ordna sig...

Kanske ska Lisa och jag öva med Benedicte på måndag eller tisdag. Vi ska öva till stipendieutdelningen som sker den 22 mars och Lisa och jag ska bland annat sjunga två duetter. Det är verkligen jätteroligt, men vi måste se till att öva lite själva också...

Ikväll är det åter melodifestivalen och jag kan givetvis inte hålla mig från tv:n, även om jag gärna skulle vilja. Mina förväntningar på kvällen artister är dock väldigt låga. H.e.a.t blir svåra att slå och Molly Sandén...molly...vill vi verkligen ha en "Ny" Carola som gormar och skriker. Nej, tack!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0