Mamma-tid

Återigen har jag fått uppleva vad en morgonspromenad kan göra för humöret. Genast känner jag mig mycket piggare och starkare. Jag måste verkligen försöka få in en promenad om dagen, för jag märker ju hur mycket bättre jag mår av det.
 För övrigt har jag idag varit riktigt huslig. Jag har städat av lite, bytt sångklader, lagat lunch och diskat och gjort fint i köket. För en vanlig människa låter detta som en del av vardagen, men inte i mitt liv inte. Gör jag dessa saker, och på samma dag, är det verkligen en bedrift.

Idag har jag lyssnat och lyssnat på Schumanns Frauenliebe und leben. Det är ett helt komplett verk innehållande åtta sånger. Det är fakiskt lite som en miniopera, fast inte så hysteriskt utan bara vackert...Ja, de råder jag er att lyssna på om ni får lite tid över någon gång.

Snart ska jag bli upphämtad av mamma, så ska jag hem till gården och avnjuta en mysig middag. Det ska bli härligt att träffa lilla mamma igen. Det blir inte lika ofta nu när jag pluggar och bor mer i stan. Denna helgen har jag egentligen ganska fullt upp, men ikväll är det mamma-tid. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0