IE-sökning i Malmö

Ja, då var det som sagt dags. Klockan stod på 03.30 när jag gick upp och nu sitter jag och vilar en smula. När man ska upp så fruktansvärt tidigt, tycker jag det är skönt att inte behöva stressa. Därför räknar jag alltid med en saftig marginal när jag ställer klockan kvällen innan, dessutom vet man ju inte om man försover sig...

Bussen till stationen går om knappt 40 minuter, så jag har gott om tid att se till att få med mig allt och göra mig lite extra fin. Det behövs ju en sånhär dag. Jag är bara så trött på mitt hår som vägrar samarbeta. Jag måste verkligen gå till frisören och be henne fixa till det livlösa jag har på huvudet. Jag har som sagt lite tid över nu, så jag ska kämpa en stund till med det.

Malmö musikhögskola

Idag ska jag, för de som inte förstått, ha sångprov till IE-utbildningen i Malmö och detta ska jag sjunga:

*Aspåkerspolska-W. P Berger
*Kommt ein schlanker bursch gegangen ur Friskytten av C. M von Weber
*Se tu m'ami se sospiri-G. B Pergolesi

Och den obligatoriska sången som i år är Lillan sång, eller vad den heter. "Pappa kom hem" föredrar jag att kalla den :)
 Jag känner mig lite oroligt lugn faktiskt, men det är väl inget negativt antar jag. Jag tror det beror på att det inte är så mycket som står på spel. Visst, jag vill givetvis göra ett gott intryck, men jag har ingen jättestark vilja att komma in på IE. Men jag lovar att göra mitt bästa som vi brukar säga...

Kommentarer
Postat av: Zandra

lycka till gumman! ska hålla alla tummar för dig!!

2009-02-28 @ 10:16:52
URL: http://tigerbulle.blogg.se/
Postat av: Erika

Haha det är rätt Kajsa! Kör på Ankis pepping: Jag looovar att göra mitt bääästa...Lite spöklikt nästan:) Jag önskar dig jättelykatill med alla sökningar! kram

2009-03-02 @ 09:51:35
URL: http://erikarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0